SKS deltager i Champions League på Sardinien

SKS vandt som bekendt Sejlsportsligaen i Danmark,sidste år, og dette kvalificerede klubben til at skulle repræsentere Danmark ved Champions League i år.

Holdet som er sendt til Sardinien består af Lars Nordbjærg (Skipper), Frederik Rask (storskøde og taktik), Jacob Groth (trim) og Jan Schlüter (pit). Vi er vel ankommet og vil holde medlemmerne opdateret med tingenes tilstand her på siden.

Opdateret med beretning fra fredag, lørdag og søndag

Opdatering efter Søndag

Lørdag aften var alle deltagere inviteret til en stor middag i sejlklubben. Så umiddelbart efter seneste beretning, skiftede vi til lange bukser, blæser og klubslips. Besætningen ses her nedenfor den store trappe i sejlklubbens hall, og det andet billede er buffeten, der blev stillet op på sejlklubbens terrasse:

Sar 7

Sar 6

Det var stor aften, som dog sluttede relativt tidligt, da vi skulle ud at sejle de afgørende sejladser søndag.

Søndag bød igen på let vind og vi nåede at sejle 4 flights (eller 16 sejladser) inden tidsgrænsen.  For at vi kunne komme helt til tops, var det nødvendigt med nogle gode placeringer hele dagen. Vi startede OK med en 4. Plads, men i de tre sidste sejladser lykkedes tingene ikke helt og vi endte på en samlet 24. plads.

Egentlig synes vi selv, at vi sejlede OK, men der er ikke tvivl om, at de andre besætninger var gode og det er nok ikke helt uretfærdigt, at vi endte hvor vi gjorde på resultatlisten.

I lokalopgøret med Hellerup var der til gengæld aldrig tvivl om resultatet og SKS kunne den sidste aften spare lidt på budgettet, ved at det var Hellrups besætning, der skulle betale vinen til maden.

Alt i alt må vi konkludere, at SKS resultater i såvel den danske liga som til Champions League, viser at de besætninger, der træner meget også er dem, der kommer højest på podiet.

Dog er der ikke tvivl om, at Ligaen nu sætter nogle rammer, der kan udnyttes i vores klub, til at lave nogle spændende aktiviteter: Tænk hvis vi kørte en satsning, hvor unge besætninger trænede meget for at repræsentere SKS til Liga’en, og hvis de gjorde det godt, også kunne komme med til Champions League, hvor de kunne få den store oplevelse, som det har været os forundt at være en del af i denne uge.

Opdatering efter lørdagen

Så kom vi i gang med sejladserne! Alle deltagere opholdt sig hele dagen på en tilskuerbåd, hvorfra bådskift blev foretaget.

Alle hold har sejlet 5 sejladser og vores serie viser en stærkt stigende formkurve: 6,7,4,3,1. Så det er perfekt at overnatte med en 1. plads i sidste sejlads!

Vi ligger nummer 17 med 21 point, ud af 32 hold, men der er kun 3 point til top 10 og kun 6 point til vi ville have en podieplads på nuværende tidspunkt. Til gengæld er der også kun 6 point ned til nr. 30. Så alt kan ske på sidstedagen og vi er meget tændte på at gøre det godt for klubben i morgen.

For de som har fulgt med fra starten, kan vi sige, at det efter dagens sejladser er Hellerup, der skal give en drink i aften, da de ligger noget længere tilbage.

Vi er lige kommet ind og middagen er om en halv time, så der er desværre ikke tid til at opdatere med billeder fra i dag. Men Stay Tuned i morgen, hvor det bliver afgjort hvordan det går SKS til Champions Leage på Sardinien.

Fredagens Beretning

En af de dage…..

Med en skipper der har fødselsdag, var forventningerne til perfekt sejlvejr i top, da vi stod op i morges. Og besætningen var virkelig sat op til en dag på vandet, med mange spændende dyster.

Desværre viste Middelhavet sig fra sin lidt kedeligere side, idet der hele dagen ikke har været noget vind, som vi kunne sejle på. Dagen er gået med at være ret inaktive på land. Dette billede viser vist meget godt, hvordan de 8 timer på havnen er forløbet:

Sar 4

Men der er altid muligheder for at udvide sin horisont og da vi bestilte to Cola Light, var det dette, som blev serveret. Både Jacob og Jan føler lidt, at håndledende er blevet lidt løsere, efter vi har drukket en Cola Pinko..

Sar 5

Desværre ingen sportslige beretninger i dag, men forventningerne til i morgen er i top. I mellemtiden vil vi fejre vores skipper på behørig vis i aften.

Stay tuned.

Torsdagens Beretning

I går aftes mødte vi på restauranten sejlerne fra Hellerup, som er det andet danske hold, der sejler hernede. Da vi efter middagen fik en drink sammen med dem, havde vi lejlighed til at få venskabelige vædemål mellem naboklubberne på plads. Således regner vi med at kunne holde egne omkostninger til drikkevarer nede, hvis de og vi sejler som forventet.

I dag var første dag på vandet, hvor der var træning, så vi kunne finde på plads i båden og sikre det optimale udgangspunkt for de kommende dages sejladser. Træningen forløb som forventet og efter træningen havde holdet mulighed for at evaluere og tale om detaljer. Dette foregik i Sailors Lounge udenfor klubhuset (se billede herunder)

Sar 1

Efter evalueringen var der tid til at gå en runde i klubhuset og besigtige faciliteterne og evt. samle inspiration til det klubhus SKS kunne ønske sig en gang i fremtiden. Billedet herunder er taget fra klubhusets øverst terrasse, over den underliggende terrasse, og med udsigten over middelhavet i baggrunden. Acceptable forhold at skulle opholde sig under, når der skal ydes på højt plan.

Sar 2

Efter dagens træning var det vigtigt, for at kunne yde optimalt i morgen, at få restitueret og slappet af. Det er det vi er i gang med på dette billede: